Search

Suhe toiduga peegeldab suhet endaga.

Updated: Feb 16

Vahetult pärast sündi on meil vaid põhivajadused - me tahame süüa, kuivi riideid, sooja ja turvalist kohta magamiseks, palju armastust ja lähedust. Meie vanemaks saades ei muutu need vajadused kuigi palju, nad on ainult suuremad: tahame rohkem süüa, rõivaid täis kappe, tervet maja suure voodiga ja mõnd armastatud inimest, kellega koos olla. Imikuna ei tee me suurt vahet emal, toidul ja armastusel, tavaliselt tulevad need samast allikast ja nende funktsioon on sarnane - toita, luua turvatunnet ja armastada. Meil on hea olla, kui tunneme tuttava keha lõhna ja puudutame seda. Kui saame vanemaks, hakkavad ema, toit ja armastus üksteisest eralduma ja erinema. Me hakkame armastust ja toitu saama erinevatest allikatest ja erineval kujul:

  • Kui lapsena jäeti meid karistuseks toidust ilma, siis täiskasvanuna võime ise enda karistamist jätkata, süües vähe, kui oleme enda arvates valesti toiminud.

  • Kui meid sunniti taldrikut tühjaks sööma “kõigi nende nälgivate ja surevate laste pärast”, siis võime tunda tohutut süüd, kui toitu järele jätame ning sunnime end seetõttu kõik ülejäägid ära sööma.

  • Kui meile anti palju magusat, siis võime hiljem taibata, et tegelikult asendas magus lähedust ja armastust, mida me nii väga igatsesime.


Kui sageli näeme vanemaid andmas lapsele rahustuseks kommi või šokolaadi, ehkki laps tahab tegelikult, et teda lohutataks ja hoitaks? Vanemad asendavad armastuse toiduga, kui neid on nii õpetatud ja nende lapsed kasvavad üles süües, mitte armastades ning iga põlvkond jätkab seda tava. Armastus on elu kõige olulisem ja toitvam osa, seega on täiesti mõistetav, et otsime armastusele aseainet, kui see puudub või on meilt ära võetud. Me otsime toidust emotsionaalset tuge, rahuldame vajadust olla hellitatud ja hoitud. Liigsöömine püüab täita tühikut meie sees. Alatoitumine püüab meie olemasolu maailmas viia miinimumini ja vähendab meie vajadusi.

Nii peegeldab suhe toiduga meie suhet iseendaga:

  • mil määral oleme suutelised väljendama oma vajadusi,

  • mil määral meie vajadustele reageeritakse,

  • kas tunneme, et oleme hoolitsust väärt

  • või tunneme, et meid tuleks karistada mingi ebamäärase halva pärast.

Armastus ja emotsionaalne toit, mida me püüame söögist leida, on armastus, mida väärib iga inimolend, seepärast on tähtis, et õpiksime endale seda armastust andma. Ilma enesearmastuseta otsime armastust lõputult kusagilt väljastpoolt ja toidust saab ilmne aseaine, kui pettume või meid tõugatakse ära. Kui austame ja armastame iseennast, siis me ei vaja toitu ei asendusemaks, oma sisemise valu tuimestamiseks või emotsionaalseks eneseteostuseks.



SUNDSÖÖMISHARJUMUS.

Sageli sirutame käe söögipala poole ka siis, kui kõht pole üldse tühi. Põhjuseks on sisemine rahulolematus, ärevus, muretsemine, ärritus, tühjusetunne, üksildus, hüljatus jne.. Endasse sügavamalt sisse vaadates leiame hirmu, et meid võidakse hüljata või ei armastata piisavalt või me pole üldse armastust väärt. Tulemuseks on emotsionaalne söömine - kõhutäis sisemise tühjuse täitmiseks või äreva emotsiooni tuimestamiseks.

Järgnev meditatsioon aitab sisemisel ärevusel, ärritusel, rahutusel jne. maha rahuneda; vasak ajupoolkera ja parasümpaatiline närvisüsteem muutub aktiivsemaks. Toimub üleüldine sisemine rahunemine. Kui sundsöömine on sinu jaoks probleem, siis oleks hea praktiseerida seda meditatsiooni 90 päeva, iga päev 31 minutit. Meditatsiooni on hea teha õhtusel ajal, aga kui mõnel õhtul pole vaba aega, siis praktiseeri meditatsiooni sel ajal, kui saad.

MEDITATSIOON SUNDSÕÕMISHARJUMUSE PUHUL.

Istumisasend:Istu toolil, tallad maas või põrandal ristatud jalagadega asendis (jooga istumisasend), selg sirge. Leia asend, mis on sinu jaoks võimalikult mugav.

Silmade asend: Sule silmad.

Hingamine: Pane parema käe pöidlaga kinni parem ninasõõre ning hinga sisse ja välja läbi vasaku ninasõõrme (6-8 sekundit sisse ja samapalju välja).

Fookus: Püüa kogu aeg jälgida sisse-ja väljahingamist. Kui mõte läheb vahepeal rändama minevikku või tulevikku, too ennast kohe tagasi hingamise jälgimise juurde.

Lõpus: Hinga sisse, hoia hing sees 15 - 31 sekundit, hinga rahulikult välja ning ole mõned minutid iseendaga iseendas.

Meditatsiooni pikkus: 31 minutit

Aeg: õhtu

85 views0 comments

Recent Posts

See All